Kurikulum nastavnog predmeta Priroda sastoji se iz četiri oblasti:
- A. Organiziranost svijeta oko nas
- B. Tvari i energija u prirodi
- C. Životni uvjeti i ustrojstvo živoga svijeta
- D. Čovjek i priroda.
Navedene oblasti se međusobno povezuju i nadograđuju sukladno godinama učenja i podučavanja (6. i 7. razred) te sadržajno obuhvaćaju temeljne spoznaje prirodnih znanosti, povezujući iste s međupredmetnim temama.
Organiziranost svijeta oko nas sadržajno obrađuje svojstva žive i nežive prirode te njihovu međusobnu povezanost i uvjetovanost, promatranjem i proučavanjem pojava i procesa u neposrednom okruženju i svakodnevnom životu. U 6. razredu razmatraju se sastav i svojstva nežive prirode (voda, tlo, zrak) te zajednička svojstva živih bića, s naglaskom na staničnu teoriju. Također u ovom razredu uočava se promjenjivost žive i nežive prirode, uočavaju se ciklusi i njihov utjecaj na živa bića. Nastavno na navedeni sadržaj u 7. razredu se teži razumijevanju stupnjevitosti organizacijskih razina u prirodi. Razmatra se postupno usložnjavanje ustrojbenih razina nežive i žive prirode, od čestica do ekosustava i biosfere te posljedična pojava novih svojstava na svakoj višoj organizacijskoj razini.
Kruženje tvari i protok energije od ključne su važnosti za održavanje ravnoteža u prirodi i opstojnost života. Ova oblast u 6. razredu obuhvaća temeljna pojmovna određenja tvari i energije. Uočavaju se razlike između čistih tvari i smjesa te agregatnih stanja tvari. Sunce i hranjive tvari prepoznaju se kao glavni izvori energije za živa bića te se spominje važnost kruženja tvari i pretvorbe energije u stanici (fotosinteze i staničnog disanja) za održanje života. U 7. razredu naglasak se stavlja na procese kruženja tvari i protoka energije na razini organizma (autotrofni i heterotrofni organizmi) te životnih zajednica i ekosustava (hranidbeni lanci i mreže). Primjeri homeostaza na razini organizma i razini ekosustava prepoznaju se kao primjeri ravnoteža u prirodi.
Spoznaje o živoj i neživoj prirodi se proširuju i povezuju unutar oblasti Životni uvjeti i ustrojstvo živoga svijeta. Ova oblast u 6. razredu obrađuje osnovne abiotičke sastavnice okoliša (voda, tlo, zrak) kao staništa za živa bića te prilagodbe biljaka i životinja na život u vodi, u i na tlu te u zraku. Sadržaj oblasti nadograđuje se u 7. razredu gdje se razmatraju životni uvjeti, životne zajednice i hranidbeni odnosi na primjerima različitih kopnenih ekosustava (travnjaci, oranice i livade te šume) kao i ekosustavima mora i voda na kopnu.
Čovjek, kao biološko i društveno biće, neraskidivo je povezan s prirodom i ima veliki utjecaj na svoje okruženje. Oblast Čovjek i priroda naglašava važnost sastavnica prirode i usluga ekosustava za kvalitetan život i zdravlje svakog pojedinca, ali i društva u cjelini, i razmatra primjere pozitivnih i negativnih utjecaja društva na okoliš. Sadržajno ova oblast u 6. razredu obuhvaća osnovne morfološke značajke čovjeka, životni ciklus čovjeka, s naglaskom na spolnost i pubertet, kao i važnost zdravih prehrambenih navika. Razmatraju se također negativni učinci društva na okoliš u kontekstu nastanka otpada i uporabe fosilnih goriva. Spominju se i osnovne odrednice održivog razvoja, poput recikliranja i obnovljivih izvora energije. U 7. razredu oblast se proširuje te se raspravlja o uslugama ekosustava, uzrocima i posljedicama onečišćenja abiotičkih i biotičkih sastavnica okoliša, kao i ekološkom otisku. Navode se osnovna načela zaštite prirode kroz zaštitu vrsta i zaštitu ekosustava.