Osobni i socijalni razvoj međupredmetna je tema koja obuhvaća tri domene:
1. Ja
2. Ja i drugi
3. Zdravlje
Teme kojih se domene dotiču su čovjekovo zdravlje u svim njegovim segmentima: fizičkom, psihičkom i socijalnom. Moderna znanost promiče holistički, odnosno cjelovit pristup čovjeku kao biću odnosa, stoga je nužno teme osobnog i socijalnog razvoja uključiti što više u odgojno-obrazovni proces.
Kroz domenu Ja naglasak će biti na terminologiji i pojavnostima u svakodnevnom funkcioniranju pojedinca, dok će se kroz domenu Ja i drugi navedenom pridodati i socijalni segment. Domena Zdravlje pojašnjava zdravlje u svojoj ukupnosti, nastojeći čovjeka gledati kao cjelinu.
Domena Ja podrazumijeva emocionalno opismenjavanje u najranijoj fazi te prepoznavanje i imenovanje psihičkih procesa i oblika ponašanja u kasnijoj fazi obrazovanja. Unutar ove domene učenici će steći bolji uvid u vlastite psihičke procese, aktivno preispitujući zamjedbu vlastitog ponašanja i ponašanja drugih, te razvijati samopouzdanje u vidu verbaliziranja stavova pred drugima.
Kao važan element u funkcioniranju čovjeka, osim psihološkog aspekta, ističe se i socijalni aspekt. Učenici će kroz sadržaje iz domene Ja i drugi stjecati znanja o djelovanju pojedinca u skupini kao i o društvenoj okolini te ih implementirati u svoj život kroz različita ponašanja poput pomažućih oblika ponašanja. Ova domena pružat će sadržaje u cilju razvijanja socijalnih vještina, sadržaje o formiranju zamjedbe vlastitog ponašanja i ponašanja drugih te analizu ponašanja pojedinca u skupini i psihološke fenomene koji se pojavljuju u skupinama.
Domenom Zdravlje promiče se pozitivan i odgovoran odnos učenika prema zdravlju, podrazumijevajući zdravlje kao stanje fizičkog, psihičkog i socijalnog blagostanja. Učenike se potiče na usvajanje zdravog životnog stila, primjerenih fizičkih aktivnosti, odgovornog odnosa prema sebi i izgradnji zadovoljavajućih odnosa s drugima. Dodatan naglasak je na psihološkim i socijalnim aspektima zdravlja jer su navedeni aspekti često nepravedno zapostavljeni uslijed učenja o zdravlju kao stanju izričito fizičkog blagostanja. Promatrat će pojavnost oboljenja organizma kroz cjelokupnost čovjekova funkcioniranja destigmatizirajući psihička oboljenja. Promatrajući svoj organizam u cjelini, učenici će steći bolji uvid u ukupno funkcioniranje čovjeka.