Osposobljavanjem učenika za samostalno, aktivno, svrsishodno i učinkovito svladavanje formalnih, poluformalnih i neformalnih autentičnih situacija iz svakodnevice na njemačkom jeziku u interakciji s izvornim i neizvornim govornicima njemačkog jezika doprinosi se razvoju višejezične kompetencije prateći razvoj suvremenih okolnosti života u Europi i svijetu i time će se odgovoriti na izazove koji su nastali povećanom potrebom za mobilnošću.
Cilj je učenja njemačkog jezika osposobljavanje učenika za uspostavljanje primjerene usmene i pismene komunikacije na njemačkom jeziku o raznovrsnim temama iz svakodnevnog života, pri čemu se vodi računa o praćenju suvremenih kretanja. Usvajanje rječnika i jezičnih vještina (slušanje, govor, pisanje i čitanje) potrebnih za receptivni i produktivni razvoj jezičnih vještina, kako u pisanom tako i u govornom obliku doprinijet će razvoju sposobnosti za uspješno razumijevanje, govor i pisanje.
Upoznavanje učenika s kulturom naroda njemačkog govornog područja, razumijevanje i poštivanje drugih kultura omogućit će njegovu integraciju u napredno društvo Europske unije. Usvajanje znanja o povijesnom nasljeđu, umjetnosti i znanosti njemačkog govornog područja koje je ostavilo traga na naše društvo doprinijet će razvoju međukulturne kompetencije učenika. Njemački jezik igra značajnu ulogu u razvijanju individualnih vrijednosti i omogućava mu otkrivanje potpuno novih svjetova što pobuđuje znatiželju za novim saznanjima i uključuje ih u cjeloživotno učenje.
Razvijanjem interkulturne i komunikativne sposobnosti razvijat će se učenikova sposobnost u prepoznavanju predrasuda i odstranjivanju istih što će unaprijediti njegovu spremnost na toleranciju i suživot u zajednici Europske unije.
Samostalnost u ovladavanju njemačkim jezikom čine samostalnost u učenju stranog jezika pomoću koje učenici razvijaju strategije za aktivno sudjelovanje u usmenoj i pisanoj komunikaciji i medijska pismenost kojom se učenici osposobljavaju za pristup i analizu podataka kao i za njihovu procjenu i stvaranje. Posebnim načinima obrade informacija doprinosi se poboljšanju razumijevanja, učenja i zadržavanja informacija. Samostalnost u ovladavanju jezikom stječe se nastavom koja je usmjerena na učenika i na ishode učenja. U takvoj nastavi učitelj napušta tradicionalnu ulogu pukog prenositelja znanja preuzimajući ulogu moderatora koji primjenjuje različite nastavne oblike i materijale kojim inicira interakciju učenika kako bi povećao govorni udio učenika u nastavi. Povećavanje govornog udjela učenika u nastavi njemačkog jezika postiže se poticanjem razvoja i primjene tehnike kreativnog izražavanja i vještina kritičkog mišljenja. Samostalan je učenik cjeloživotni učenik.
Senzibiliziranjem učenika za ispravno artikuliranje, točan izgovor glasova i njihov utjecaj na značenje riječi doprinijet će se samostalnom ovladavanju jezikom. Učenici će se upoznati s osnovama fonetike (nauka o fiziološkim pojavama glasova) fonologije (nauka o zvukovima i glasovima) njemačkog jezika i ovladat će korektnim izgovorom pri usmenoj upotrebi njemačkog jezika. Zbog važnosti pravilnog artikuliranja izgovora koje ima utjecaj i na ortografiju i semantiku potrebno je posvetiti se uvježbavanju fonetike i fonologije. Posebno je važno ukazati na glasove uslijed kojih dolazi do promjena koje nisu zastupljene u glasovnom sustavu materinskog jezika, npr. samoglasnici s prijeglasom, diftonzi (dva vezana samoglasnika iz kojih proizlaze dva nova samoglasnika koja se na jedan način pišu, a na drugi načini izgovaraju). U interkulturnom smislu fonetika se može koristiti kod upotrebe germanizama u materinskom jeziku. Krajnji cilj jeste samostalno ovladavanje pravilnim izgovorom.