Podučavanje tehnike dovodi do razumijevanja veze između prirodnih znanosti i tehničkih proizvoda koji se nalaze u svakodnevnom životu.
Postoji snažna interdisciplinarna povezanost tehnike s poviješću, biologijom, fizikom, matematikom i drugim područjima.
Sadržaj tehnike orijentiran je na praksu što ima značajan odgojno-obrazovni utjecaj. Omogućuje učenicima da ispravno prepoznaju svoju profesionalnu orijentaciju. Na taj način učenici mogu postići holistički razvoj svoje osobnosti, kako bi postigli da se njihove vještine i talenti mogu najbolje primijeniti u životu, kao i na tržištu rada. Tehnika potiče i razvija kreativno mišljenje.
Podučavanje predmeta će osigurati sigurno i ugodno okruženje za učenje temeljeno na praktičnom radu učenika. Naglasak će biti na individualnim potrebama učenika koji, također, uspješno rade u timu. Izvodit će se inovativne prakse koje se temelje na istraživanju. Učionice dobro opremljene tehnikom poboljšat će aktivno učenje i motiviranost učenika te razvijati kod učenika vještine potrebne za sigurno korištenje i održavanje tehničkih tvorevina. Učenici će steći pozitivne društvene vještine koje promiču poštovanje i odgovornost prema sebi, obitelji i zajednici. Partnerstvo škole i šire društvene zajednice pripremit će učenike za cjeloživotno učenje u globalnom društvu koje se stalno mijenja.
Općenito, kompetencije uključene u istraživanje i rješavanje tehničkih problema su sljedeće:
- kritičko mišljenje pri procjeni dobrobiti tehnike u radu i životu
- kreativnost i inovativnost pri osmišljavanju tehničke tvorevine
- kritički stavovovi i vrednovanja prema pojedinačnom i zajedničkom radu
- samopouzdanje i potrebe za poduzetništvom i stalnim usavršavanjem
Predmetno specifične kompetencije koje se podučavanjem predmeta razvijaju kod učenika su:
- razumijevanje struktura, mehanizama i energetskih sustava
- razumijevanje funkcioniranja i sigurnog korištenja te održavanja uređaja iz svakodnevnog života
- razumijevanje tehničke dokumentacije i stjecanje tehničke pismenosti
- razumijevanje utjecaja tehnike na okoliš i zdravlje ljudi
- prepoznavanje svojstva materijala i prikladnog odabira alata i materijala
- ovladavanje elementarnim postupcima obrade materijala i uporabe alata
- osposobljavanje za sigurno sudjelovanje u prometu
- rješavanje tehničkih problema kreativnim inoviranjem tehničkih tvorevina.
Podučavanje predmeta doprinosi realizaciji međupredmetnih tema:
1. Građanski odgoj i obrazovanje u područjima održivoga razvoja i proizvodnje, društvenoga razvoja te odabiru i razvoju primjerenih tehnologija
2. Poduzetnost u područjima Promišljaj poduzetnički i održivi razvoj
3. Osobni i socijalni razvoj u područjima Ja i drugi, Ja i društvo, Zdravlje i Kultura življenja
4. Sigurnost i promet u područjima Oprez u svakodnevnom životu i Ja u prometu
5. Funkcionalna i odgovorna upotreba IKT-a u područjima Komunikacija i suradnja u digitalnom okružju i Upotreba IKT-a
Povijest i Geografija povezani su s Tehničkom kulturom spoznajama o važnosti tehnike i tehnologije u geografskim otkrićima, industrijskim revolucijama, ratovima, održivoga razvoja i proizvodnje, društvenoga razvoja te razvoju primjerenih tehnologija. Predmeti jezično-komunikacijskoga područja, ali i Informatika, povezani su s Tehničkom kulturom razvojem komunikacijskih vještina. Vjeronauk može biti povezan s Tehničkom kulturom u izradi vjerskih obilježja. Likovna kultura ima poveznice s Tehničkom kulturom s crtanjem I modeliranjem. Tehnička kultura spada u područje tehnike i informatike.
Suvremena koncepcija učenja Tehničke kulture naglasak stavlja na:
- otkrivanje smisla i značenja sadržaja; svrha je razvoj učenika, a ne ocjena
- odgoj kritičnosti i pozitivnih vrijednosti: što učenik može učiniti sa svojim znanjima je glavni kriterij vrednovanja
- trajna znanja i vještine, pozitivne vrijednosti i stavovi, poticaj za razvoj
- poticanje razvoja i bogaćenje iskustva učenika, mogućnost prilagođavanja interesima djece, mogućnost povezivanja različitih predmeta u integrirane tematske cjeline
- sudjelovanje učenika u zanimljivim i poticajnim aktivnostima
- praćenje razvoja svakog pojedinog učenika
- nastavnika kao organizatora nastave, koji je motivator i partner u nastavnom procesu.
Predmet Tehnička kultura izučava se u drugom odgojno-obrazovnom ciklusu od 6. do 9. razreda osnovne škole, jedan sat nastave tjedno.