Građanski odgoj i obrazovanje kao međupredmetna tema ostvaruje se kroz tri domene:
- Ljudska prava
- Demokracija
- Društvena zajednica.
Sadržaji ovih domena međusobno se isprepliću i nadopunjavaju kako bi se ostvarili ciljevi učenja i podučavanja ove međupredmetne teme.
Različitim metodama podučavanja u formalnom i neformalnom učenju stječu se kompetencije za cjeloživotnu ulogu aktivnog građanina.
Učenjem i aktivnim sudjelovanjem u životu, u prvom redu razreda pa onda škole, učenici prakticiraju usvojena znanja i stječu vještine demokratskog odlučivanja što je temelj za daljnji razvoj političkog sudjelovanja i aktivnog djelovanja u donošenju važnih odluka ne samo za sebe, već i za okolinu u kojoj žive.
Domena Ljudska prava doprinosi razvoju stavova i vještina u prakticiranju svakodnevnih dječjih, a kasnije i ljudskih prava. Učenici će usvajati znanja o načinima ostvarivanja ljudskih prava na primjerima iz svakodnevnog života. Osim znanja o ljudskim pravima, učenici razumiju da ta prava treba i zaštiti. Uče i razumiju načine ostvarivanja i zaštite ljudskih prava. Bitna zadaća ove domene je prepoznavanje i reakcija na diskriminaciju, znati kome se obratiti, od koga tražiti pomoć. Učenici razvijaju prihvaćanje međusobne različitosti, empatiju i solidarnost za druge. Ljudska prava, njihovo ostvarivanje i zaštita u svakodnevnom životu, osim slobode i dostojanstva svakog pojedinca, unapređuje univerzalne vrijednosti: slobodu, dostojanstvo, dužnost i odgovornost građana, međusobno poštovanje i zaštitu svakog čovjeka.
Domena Demokracija omogućit će učenicima razumijevanje demokracije kao pravnog oblika organizacije društva. Uključivanje učenika u kreiranje pravila u razredu i školi doprinose razvoju jednakosti i uvažavanja različitosti u društvu. Stječu se znanja i razvija svijest o važnosti sudjelovanja u demokratskoj vlasti i mehanizmima zaštite prava pojedinca. Znanja o političkim procesima u društvu započinju izborom za razredno vodstvo. Učenici u skladu sa svojom dobi upoznaju načine sudjelovanja u političkim odlukama zajednice u kojoj žive. Upoznaju osnovne demokratske procese i prepoznaju važnost političkih odluka za osobni život. Osposobljavaju se za zauzimanje kritičkog stava prema već donesenim političkim odlukama. Učenici stječu kompetencije za razumijevanje i razlikovanje pravno uređenog sustava, prepoznaju razine i grane vlasti, javne politike te načine aktivnog sudjelovanja u njima.
Također, učenici se osposobljavaju za prepoznavanje korupcije i koruptivnog ponašanja u razredu, školi pa do najvećih razina vlasti. Razvijanjem mehanizma "odgovora na korupciju" od najranije dobi, učenici će ga primjenjivati i koristiti kasnije u svim dijelovima društva. Uključenost učenika u demokratske procese u školi i društvu svakako se mora temeljiti na njihovoj odgovornosti prema sebi i prema drugima.
Sadržaji domene Društvena zajednica kod učenika razvijaju vještine, stavove i znanja o važnosti drugih i međusobnu povezanost s drugima. Isto tako, učenici postaju svjesni da osim osobnih, postoje i zajednički interesi u zajednici i da svaki pojedinac svojim sudjelovanjem doprinosi zajedničkom dobru.
Upoznavanjem načina sudjelovanja u zajednici razvijat će se odgovorno ponašanje, uvažavati različitosti, reagirati na društvenu isključenost, jačati solidarnost kao temeljna vrijednost u školskom okružju i široj društvenoj zajednici. Sudjelovanjem u radu zajednice (humanitarne akcije, udruge, nevladine organizacije, ekološke i volonterske akcije) učenici promiču zajedničke interese, podižu svijest o suživotu u zajednici. Volontiranje i socijalno djelovanje učenika unapređuje obrasce ponašanja za opće dobro. Učenici prepoznaju prirodne resurse i značaj njihove zaštite za napredak svoje zajednice, svjesni da neodgovornim ponašanjem prema okolišu ugrožavaju budući život na Zemlji.